Saturday, December 15, 2007

San Agustin, horse riding and statues

Leaving Popayan, for San Agustin. All through a lovely landscape, amazing views and one of the most bumpiest roads you can imagine. After six hours it is a relief to arrive in San Agustin, but not before we travel the last five kilometers in a jeep, sitting in the back with nine people. Though the comfort zone does not extend beyond 5 persons.

The first thing I did arriving was the booking of a tour, through the hills and seeing some ancient statues, made from lava rock.. This was not just a tour, but one on a horse (Cavallo). On a horse through amazing landscapes, up, down, through mud, small streams, etc. During the trip we stopped at a small museum. Amongst the things there was figuring out my Maya birthday (sign). Very interesting!!

These statues we (me and a Swiss-Colombian guy I met on the bus here) saw during our horse ride:
It really was awesone, especially the landscape, riding in between coffee fields, suger plants, just having an amazing time!!!

After the horse ride we were dropped off at the national park. Here we walked around more amazing statues and even enjoyed some of the views better!! Along the walk there were also other sights, e.g. flowes, butterflies, small falls.

Tomorrow I will be on a jeep tour, engaging the best landscapes, waterfalls and much more. Later in the evening I will be in the bus to Bogota, arriving there Monday morning early, staying for 2-3 days before moving on to Santa Marta for the Ciudad Perdida.

9 comments:

Anonymous said...

Ik word het zolangzamerhand zat om te reageren met: wow! gaaf! ik ben jaloers of iets in die trant. om een foto-showing heb ik ook al gevraagd dus gooi ik het deze keer over een ander boeg. Want wat ik best wel wil weten, gniffel, gniffel, is: En had je spierpijn de dag na je fabeltastische paardrijtocht? Sorry, ik kon het niet laten. :-)

Anonymous said...

He broer,

Wat weer een mooie verhalen zeg. Wel wat anders dan de kantoordagen die ik heb :)

Ik ben benieuwd naar het cadeau. Ligt nu nog bij Pa & Ma. In ieder geval bedankt daarvoor.

Verder ga ik morgen verhuizen. Ik zal je, als ik (hopelijk) later deze week online ben, een mail sturen met wat foto's.

Geniet van de reis. Zorg goed voor jezelf...

Groeten,
Dennis

Anonymous said...

Hoi allemaal, ik zit vandaag (de 20e) in Taganga, dichtbij Santa Marta (ong. 35 graden) aan de kust van Colombia. Morgen vertrek ik voor 6 dagen (5 nachten) op een hike naar de ciudad perdida, lost city. De verhalen moeten even wachten, waarschijnlijk pas na de 27e (wanneer ik naar Cartagena afreis).

Voor jullie allen, fijne kerstdagen, geniet er van :D

Anonymous said...

Geniet van de komende 6 dagen Marcel!

Vele groeten,
Dorine

Anonymous said...

Wat een wereld hè?
x

Anonymous said...

Hee EX collega!!!
Echt zo gaaf allemaal wat je doet daar! Stuk beter dan hier op kantoor... Je auto is trouwens niet meer..in de de prak gereden! Fijne dagen daar!

Groetjes,

Elise

Anonymous said...

he man, wat marleen zegt ; )

hihi

en ik wens je ook hele fijne feestdagen toe met alle goeds en alle liefs voor het nieuwe jaar !

Anonymous said...

Hey Marcel...

Shame on me dat ik niet eerder op deze prachtige site heb gekeken! Te druk is geen goed excuus! De foto's zijn super en voor mij erg herkenbaar. Heb een vriend in Quito wonen die ook naar de Galapagos is geweest, en meerdere vrienden die in Chile en Peru zijn geweest.. echt super om te zien. Hoop dat je daar fijne kerstdagen zal meemaken (geen enkele twijfel over mogelijk dacht ik zo...) Ook voor jou een spetterend nieuwjaar gewenst.. een goed begin is er in iedergeval al!!

Liefs van je nichtje, Lisette

Anonymous said...

Marcel: felice navidad!!

Kim xxx